Kampen mot psoriasis

Den här bloggen följer mitt försök att bli kvitt min psoriasisartrit. Artriten är en följd av hudåkomman psoriasis vilket visar sig i form av ledinflamationer. Sju år får räcka, nu tar jag upp kampen mot psoriasis.

Fortfarande inte bättre

Kategori: Medicinskt

Jag började halka snett i behandlingen efter två månader då absolut ingen förändring inträffat på varken psoriasis eller artrit. Enligt pH-Balans, som säljer preparaten jag tog, så ska man se avtagande av psoriasis efter 1-2 månader, men det hände ju inte något. Jag får snarare mer utslag än färre. Skiten funkar inte. MEN jag kan däremot säga att magen mådde bra mycket bättre. Nu när jag varit utan i några veckor så är magen likadan som förut igen. Får lägga om min kost, helt enkelt.

Men jag har bestämt mig för att börja gå på solarium och gym. Enligt utsago så finns det ett gym i min hemstad som också har solarier, då behöver man inte åka till fler ställen. Får bara hoppas på att de har UVB-rör i nåt solarie så jag slipper UVA. Det är UVA-strålningen i solen som gör dig brun men det är UVB som är bra mot hudåkommor. Det är ju verkligen inte färgen jag är ute efter och dessutom funkar inte UVA alls mot psoriasis. Sen så är det tydligen bra att röra på sig när man har artrit. Jag kan inte hävda motsatsen.

En liten länk om ljusbehandling

Kommentarer

  • m säger:

    Vad bra att du försöker, ge inte upp!

    Hejaa heijaa herra J!

    2012-01-05 | 17:23:15
  • Ankaret säger:

    Jag undrar om du följer någon speciell diet. En del födoämnen anses ju förvärra psoriasis. Det är väldigt bra att du bloggar om psoriasis, fortsätt med det.

    Det finns så många människor som lider i tysthet.

    2012-01-12 | 23:50:10

Kommentera inlägget här: