Kampen mot psoriasis

Den här bloggen följer mitt försök att bli kvitt min psoriasisartrit. Artriten är en följd av hudåkomman psoriasis vilket visar sig i form av ledinflamationer. Sju år får räcka, nu tar jag upp kampen mot psoriasis.

Uppdatering

Kategori: Medicinskt

Nu är vi nästan fem månader in i mitt senaste experiment. Och nu börjar resultaten visa sig. Min psoriasis har inte blivit bättre men min tarmfunktion har klart bättrat sig. Då jag är väldigt säker på att väldigt många av kroppens problem sitter i magen så är det här en strålande framgång. I en tv-reklam för nåt år sedan sades det att 70% av kroppens immunförsvar sitter i magen. Det lär vara så. Har man inte ordning på sin mage så kan man inte ha ordning på resten av sin kropp heller. Jag är också säker på att min sjukdom är triggad av stress då jag hade ett väldigt stressigt jobb förut. Vart känns det mest när man i stressad? Jo, i magen. Mystiken tätnar,
 
Vad gäller värk så har den också minskat. Jag äter fortfarande värkmedicin och har fortfarande ont ibland men det är mindre nu. Igår hade jag en toppendag som var så gott som värkfri. Jag har haft ont i foten i säkert sex månader och haltat rätt illa...men inte igår. Det vart en automatisk hälta eftersom min kropp är van vid det. Kändes lite skumt, faktiskt.
 
Till saken hör också att jag "överdoserar" mina fina kosttillskott. Tar en extra påse juice ungefär varannan dag, tar en extra kapsel Omega-3 dagligen och tar lite extra Nitro FX eller Xtreme ibland. Det kanske inte har med saken att göra men jag är åtminstone konsekvent med grunddosen, den slutar jag inte med. Det är bara att ligga i, kosta vad det kosta vill.
 
Visdomsord som jag hade haft användning av tidigare i livet:
"Är det inte bättre att vi idag betalar ett lågt pris för vår hälsa än att i framtiden betala ett högt pris för vår sjukvård?"

Kommentarer

  • m säger:

    Vad glad jag blir när jag kan läsa att du mår bättre och har mindre unt. Kram!

    2012-10-21 | 14:56:35

Kommentera inlägget här: