Kampen mot psoriasis

Den här bloggen följer mitt försök att bli kvitt min psoriasisartrit. Artriten är en följd av hudåkomman psoriasis vilket visar sig i form av ledinflamationer. Sju år får räcka, nu tar jag upp kampen mot psoriasis.

Framsteg

Kategori: Medicinskt

Det har nu gått ungefär fyra månader sedan jag började med de biologiska medicinerna Enbrel. Jag ångrar det inte en sekund! För mig har det funkat bra fast kanske inte riktigt så bra som jag hoppats. Det jag menar med det är att ledvärken är väck men utslagen hänger kvar. Det har blivit bättre men inte så bra som jag trodde.
 
Men viktigast av allt är att jag har kunnat sluta med värkmedicin helt och mår mycket bättre. Jag kan gå normalt igen! Well, bortsett från mina hammartår som inte går att böja.
 
Det som jag har märkt som en eventuell bieffekt är att jag har blivit känsligare. Mina känslor är väldigt fram och tillbaks och även fysisk känsel är påverkad. Antingen är det för att jag börjat med den ena medicinen eller slutat med den andra. Men värken är helt väck!
 
Jag ska fotografera mina utslag vid tillfälle så kan vi jämföra med hur det såg ut i början av medicineringen.
 
 

Kommentarer

  • Ankaret säger:

    Roligt att höra att värken är borta. Brukar du ta bilder på utslagen regelbundet för att jämföra framsteg/bakslag ?

    2014-06-15 | 22:53:43
  • Maarit säger:

    Vad jag blir glad när jag läser om att medicinen gör skillnad! Kram!

    2014-09-16 | 10:48:11
  • Jenny säger:

    Roligt att läsa att det är bättre med värken att den är väck hoppas bara du hittar något bra och effektivt för utslagen också så att du blir helt nöjd själv, jag har själv rejält med psoriasis och driver också en blogg om det för det är minsann inte lätt att leva med, kolla gärna där för jag nämner lite olika typer av läkemedel och en massa annat :)
    Kram till dig och hoppas det blir bättre snart!
    /Jenny

    2014-09-19 | 15:17:25
    Bloggadress: http://levamedpsoriasis.blogg.se/

Kommentera inlägget här: