Kampen mot psoriasis

Den här bloggen följer mitt försök att bli kvitt min psoriasisartrit. Artriten är en följd av hudåkomman psoriasis vilket visar sig i form av ledinflamationer. Sju år får räcka, nu tar jag upp kampen mot psoriasis.

Test av pH-Kalk

Kategori: Medicinskt

Så har jag testat pH-värdet på pH-Kalk och är återigen förbryllad. Jag använde mig av pH-Stickorna som medföljde startpaketet från pH-Balans. Jag tog ett halvt glas vatten med ungefär två teskedar pH-Kalk. Dessvärre testade jag inte vattnet före men jag tror inte att det påverkar resultatet då vanligt rent vatten har pH 7. Jag tog en sticka och stack ner i blandningen och fick en rätt så blå färg på stickan. Enligt den vanliga pH-skalan är blå pH 14, dvs. väldigt basiskt.




Men så jämförde jag skalorna på internet (t.ex. en på pH Balance) och på pH-Stickor. De skiljer sig markant, som synes i bilderna nedan. Vid lila/blå är pH-värdet väldigt basiskt enligt den vanliga skalan, men inte i pH-Balans skala. Detta ger ytterligare bryderier vilket gör att vi får vänta tills jag pratat med pH-Balans om kalket är jättebasiskt eller inte och om det är det som orsakat min dåliga mage.






Lånad ifrån: http://www.ph-balance.se/se/artiklar2.html

Kommentarer


Kommentera inlägget här: